Now accepting reservations for 2024.

Simple Salmon Salad Recipe

This recipe is from Cheryl Giustra, sister-in-law of Domenica Fiore Proprietario Frank Giustra.

Baccala salad is a recipe that Mrs Giustra only ever made on Christmas Eve. Baccala is a salt-cured cod that takes days of soaking and rinsing before being able to use in a salad.  Everyone in the family loves the dish but not the preparation, so I came up with a version that uses salmon to reduce prep time. With the salmon,  the salad also becomes a lovely fresh fish dish to serve during the warm summer months.

I serve this salad on a bed of quinoa salad.

To make a simple quinoa salad, cook and chill a couple cups of quinoa in advance. Mix with chopped cucumber, cherry tomatoes, shaved carrots, garbanzo beans or edamame, lots of Italian parsley, lemon juice, salt, pepper, and Domenica Fiore olive oil.

To make the salmon salad lightly cook a fillet of salmon, keeping it moist. Cool and flake.  Mix with capers, a little caper juice, lots of Italian parsley, lemon juice and more olive oil.

Serve separately as two refreshing summer dishes, or together.

Enjoy,

Cheryl

Ricetta semplice di insalata di salmone

Questa ricetta è di Cheryl Giustra, cognata di Frank Giustra, Proprietario di Domenica Fiore.

L’insalata di baccalà è una ricetta che la signora Giustra ha sempre fatto solo per la vigilia di Natale.
Il baccalà è un merluzzo salato che richede giorni in ammollo prima di poter essere usato in un’insalata. Tutti in famiglia amano il piatto ma non la preparazione, quindi ho pensato a una versione della ricetta che utilizzi il salmone invece del baccalà per ridurre il tempo di preparazione. Con il salmone, l’insalata diventa anche un delizioso piatto di pesce fresco da servire durante i caldi mesi estivi.

Per finire, servo l’insalata di salmone su un’insalata di quinoa.

Per una semplice insalata di quinoa, cucina e poi fai raffreddare un paio di tazze di quinoa. Mescola con cetriolo tritato, pomodorini, carote, ceci o edamame, tanto prezzemolo italiano, succo di limone, sale, pepe e olio extra vergine di oliva biologico Domenica Fiore.

Per l’insalata di salmone, cucina delicatamente un filetto di salmone, mantenendolo umido. Fai raffreddare e spezzettalo. Mescola con capperi, un po’ di succo di cappero, tanto prezzemolo italiano, succo di limone e altro olio d’oliva.

Servire separatamente come due freschi piatti estivi, o insieme come piatto unico.

Buon appetito!

Cheryl